.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدارهای انتخاباتی رییس پلیس

با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس و پشت سر گذاشتن آنچه پس از انتخابات 88 اتفاق افتاد،فرمانده ناجا بر آن شد تا با یادآوری حوادث آن انتخابات پر سر و صدا، به افرادی که قصد ورود به انتخابات پیش‌رو را دارند، هشدارها و توصیه‌هایی را ارائه و خاطر نشان کند که رفتار کاندیداها و احزاب در افزایش جرایم تاثیرگذار است و هر ادعایی مثل «تقلب» بستر را برای فعالیت مجرمانه دشمن فراهم مي‌کند.
وی خاطرنشان کرد که «ماموران پليس پيشگيري و امنيت بايد مراقب باشند تا فردي نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد.» سردار اسماعیل احمدی مقدم که روز گذشته در مراسم آغاز به كار هفتمين نشست سراسري تخصصي ـ كاربردي پليس پيشگيري ناجا سخنرانی مي‌کرد حوادث انتخابات 88 را بارها مورد اشاره قرار داد و خط و نشانی هم برای برهم زنندگان نظم و امنیت کشید که باید جوابگوی اقدامشان باشند. فرمانده نیروی انتظامی که نیروهای تحت امرش نقش ویژه ای در مهار حوادث پس ازانتخابات داشتند، ضمن بازخوانی آنچه در آن مقطع رخ داده تاکید کرد که «غربي‌ها در مواقعي كه ارزش‌هاي خود را مورد هدف مي‌بينند به شدت با آن مقابله مي‌كنند، اما هنگامي كه اين اتفاق در كشور ما رخ بدهد براي ما حقوق بشر رو مي‌كنند و دم از دموكراسي مي‌زنند.»
به گزارش مهر، فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اگر قرار باشد هر فردی برای پیروزی در انتخابات توهین و افترا را سرلوحه کار خود قرار دهد این موجب آسیب ‌دیدگی مردم می‌شود، به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: انتخابات این نیست که هر کسی در آن پیروز نشد به خیابان‌ها بریزد و اقدام به تخریب شیشه و اموال مردم کند.
وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری عمدتا رقابت میان دو یا سه کاندید اصلی است، اما در انتخابات مجلس اینگونه نیست و چندین نفر در شهرستان‌های کوچک کاندیدا می‌شوند که باید ماموران پلیس پیشگیری و امنیت مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضیه را پیش ببرد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه افراد نباید امنیت و آرامش جامعه را برهم بزنند، گفت: مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات نه تنها اعتماد عمومی را زایل می‌کند، بلکه مشکلات داخلی را هم ایجاد می‌کند. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: رفتار احزاب و نامزدهاي انتخابات در افزايش جرائم تاثيرگذار است و اين موضوع بايد در رفتار آنان مد نظر قرار گيرد. وي با اشاره به اينكه رفتار برخي نامزدها در انتخابات رياست جمهوري سال 1388 در بروز فتنه تاثير مستقيم داشت، گفت: در آن سال ميزان جرائم افزايش قابل توجهي يافت كه يك سال طول كشيد تا به ميزان جرائم قبل از انتخابات برگردد. فرمانده نيروي انتظامي با يادآوري انتخابات مجلس، تاكيد كرد استفاده از ابزارهايي مانند تهمت، برچسب‌هاي بي‌اساس و دامن زدن به دعوا‌هاي قومي براي كسب راي بيشتر، پذيرفتني نيست و در صورت بروز اين مسائل بايد اقدام‌كنندگان جوابگو باشند.
همچنین به گزارش ایسنا، وي با اشاره به نزديكي انتخابات مجلس گفت: در فتنه سال 88 گروهي با نام «تقلب» در انتخابات امنيت و نظم جامعه را برهم ريخته و اين در حالي است كه نتوانسته‌اند ادعاي خود را اثبات كنند و سند و مدركي نيز در مورد تقلب در انتخابات ارائه نكردند و در حال حاضر نيز طلبكار هستند و اين در حالي است كه اگر در هر جاي دنيا اين رويه اتفاق مي‌افتاد قطعا با آنان برخورد مي‌شد. فرمانده ناجا گفت: امروزه دشمنان به شرايط داخلي ايران چشم‌ دوخته‌اند و نبايد بستري براي فعاليت‌هاي مجرمانه دشمنان ايجاد كرد. وي با اشاره به اتفاقات اخير در آمريكا و اروپا گفت: غربي‌ها در مواقعي كه ارزش‌هاي خود را مورد هدف مي‌بينند به شدت با آن مقابله مي‌كنند اما هنگامي كه اين اتفاق در كشور ما رخ بدهد براي ما حقوق بشر رو مي‌كنند و دم از دموكراسي مي‌زنند.
روابط نامشروع 80 درصد دختران و پسران حرف‌ بي‌ربطي است
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در حال حاضر ارائه آمار از سوي برخي افراد نيز به بحراني بدل شده است، گفت: ارائه برخي آمارها همچون اعتياد 80 درصدي قشر دانشجو به موادمخدر يا روابط نامشروع 80 درصد از دختران و پسران ايراني حرف‌هاي بي‌ربط و بي‌اساسي است كه بايد به آن رسيدگي شود.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه پيام افراد در جامعه بايد به ارتقاي امنيت و آرامش كمك كند، گفت: افراد بايد در صحبت‌هاي خود به سنجيده‌گويي روي آورند اما اين بدان معنا نيست كه در مورد مسائل صحبت نكنند و احساس امنيت كاذب ايجاد شود و افراد بايد واقعيت‌هاي جامعه را همانطور كه هست بازگو كنند.
ابلاغ دستورالعمل «رعایت حقوق شهروندی» به کلانتری‌ها
فرمانده نیروی انتظامی، همچنین از ابلاغ دستورالعمل «رعایت حقوق شهروندی» به تمامی کلانتری‌های کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل در تمامی کلانتری‌ها لازم‌الاجرا است.
به گزارش مهر، فرمانده ناجا با بیان اینکه اساسا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران به دلیل انبوه جمعیت، عدم تناسب عدد پلیس با ماموریت‌ها، حجم کار و رسیدگی به پرونده‌ها سخت است، افزود: در دستورالعمل ابلاغ شده چگونگی رفتار با مراجعه‌کنندگان، نحوه برخورد با متهمان، نحوه انتقال آنان به دادسرا به صورت دقیق مدنظر قرار گرفته است که ماموران ملزم به اجرای آن هستند.وی با بیان اینکه منکر اشتباه در نیروی انتظامی نیستیم، گفت: در برنامه پنجم توسعه قصد داریم که به حد مطلوب دستیابی و با شناسایی نقاط ضعف به نقطه مطلوب دست یابیم.
نصب دوربين در کلانتری‌ها باعث تغيير رفتار شد
فرمانده نيروي انتظامي در خصوص كنترل وضعيت بازداشتگاه‌ها و كلانتري‌ها نيز گفت: كنترل در نيروي انتظامي، بر اساس سلسله مراتب است و از كوچك‌ترين واحدها آغاز مي شود. وي با اشاره به نصب دوربين در بازداشتگاه‌ها و كلانتري‌ها گفت: در صورت نياز تمامي اطلاعات اين دوربين‌ها در مركز نيز قابل دريافت است. اما وجود دوربين‌ها باعث تغيير رفتار شده و با اين اقدام بسياري از حقوق شهروندي رعايت مي شود.
وی با بیان اینکه رضایت مردم از راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی و کلانتری مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: مردم از کلانتری و پلیس آگاهی رضایت کمتری داشته، اما میزان رضایت مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش داشته است. احمدي مقدم در ادامه با اشاره به افزايش احساس امنيت در سطح تهران گفت: خوشبختانه در تهران ما از نمره 20 به نمره 14 تا 15 رسيده‌ايم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.